Jak Elon Musk planuje zarabiać na tweetach?

Twitter
Elon Musk planuje zarabiać na Twitterze po przejęciu w ostatnim czasie popularnej platformy mediów społecznościowych andnbsp. Jak donosi Reuters, Musk przedstawił plan generowania przychodów z Twittera grupie instytucji bankowych, a jednym z tych planów było pobieranie opłaty za tweety w oparciu o ich znaczenie i oddziaływanie.

Plan Muska obejmuje „krytyczne lub wirusowe tweety”. Innym pomysłem, o którym mówi, jest pobieranie opłaty za publikowanie lub cytowanie tweetów na stronach internetowych osób trzecich, zwłaszcza zweryfikowanych agencji lub organizacji. Omawiany pomysł często pojawia się w odpowiedziach zwolenników Muska pod jego tweetami. Jak donosi Washington Post, Musk przedstawił również pomysł płacenia influencerom za tworzenie treści.

Nie jest jasne, czy Musk odnosił się do modelu przyjętego przez TikTok, Instagram i YouTube, który prowadzi fundusz wpływowy, aby wspierać ekosystem twórców treści i zwiększać zaangażowanie . Pomysł bardzo się opłacił, ale nie będzie działał tak dobrze na Twitterze, jak na platformach społecznościowych, takich jak TikTok i YouTube. Jednak Twitter ma już podobną funkcję o nazwie Super Followers, która pozwala wpływowym pobierać miesięczną opłatę za ekskluzywne tweety. Jest też słoik, w którym możesz wysłać jednorazowy prezent pieniężny uprawnionym użytkownikom Twittera.

Płatni influencerzy, płatni influencerzy

Musk podobno wpadł na pomysł „usługi abonamentowej”. Po raz kolejny Twitter zaoferował produkt oparty na subskrypcji o nazwie Twitter Blue, który oferuje między innymi ekskluzywne funkcje, takie jak możliwość anulowania tweetów, dedykowany tryb czytania, artykuły bez reklam, ikony i ekskluzywne motywy, a także zakładki. Oczywiście Twitter ma potencjał, aby zapewnić warstwę biznesową swoich usług, zwłaszcza dla organizacji medialnych, które obecnie w dużym stopniu polegają na Twitterze w zakresie informacji i interakcji. Raport Bloomberg dodaje, że Musk podkreślił również potrzebę większej liczby wpływowych osób na Twitterze, być może dlatego, że zwiększy to zaangażowanie i pobudzi inicjatywy rozwoju użytkowników. Oczywiście kieszenie Twittera nie są tak głębokie, jak TikTok czy Meta, ale pozycja rynkowa Twittera z pewnością się opłaca, jeśli weźmie się pod uwagę zwiększoną aktywność wpływowych postaci i organizacji.

Dodaj komentarz