Gucci wkrótce zaakceptuje kryptowaluty

kryptowaluta
Tesla akceptuje płatności Dogecointo z jednego powodu, ale kryptowaluta właśnie otrzymała kolejną dobrą wiadomość i słodkie potwierdzenie od pozornie nieoczekiwanego źródła – Gucci. Luksusowa marka właśnie ogłosiła, że ​​do końca maja 2022 r. zacznie przyjmować płatności kryptograficzne w 5 amerykańskich sklepach. I to nie tylko największa kryptowaluta, Bitcoin, rozpoznawana tutaj, ale także Ethereum, Litecoin i Dogecoin. Ten ostatni jest szczególnie interesujący, ponieważ początkowo był żartem, a teraz będzie używany do zakupu luksusowych towarów jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Oprócz wyżej wymienionych walut, Gucci zaakceptuje również Shiba Inu i pięć „stablecoinów”. Stablecoins to forma kryptowaluty powiązana z dolarem amerykańskim, co oznacza, że ​​zawsze ma taką samą wartość jak USD.

Ponieważ kryptowaluty nie mają fizycznej formy płatności, trochę trudno jest zaakceptować takie płatności w fizycznych sklepach. Płatności kryptowalutą wymagają portfela kryptowalutowego. Kiedy jesteś poza domem, portfel kryptograficzny może być używany tylko wtedy, gdy masz dostęp do Internetu. Aby zapłacić kryptowalutą, klienci Gucci otrzymają link z kodem QR na e-mail. Token jest szybkim i łatwym sposobem na przesłanie płatności bezpośrednio z portfela kryptograficznego klienta do Gucci, który może następnie przechowywać go w krypto lub przekonwertować na „fiat”, zasadniczo tylko token. Jest to tradycyjna standardowa waluta, taka jak dolar.

Gucci wszedł w kryptowalutę

Wcześniej Jeśli nie jesteś zbytnio zainteresowany przestrzenią kryptograficzną lub NFT (tokenem nie wymiennym), decyzja Gucci o zaakceptowaniu płatności kryptograficznych może być dziwna. Jednak marka już wcześniej wkroczyła w świat kryptowalut: Gucci faktycznie ma własną linię NFT. Podczas gdy NFT obejmuje wiele różnych rodzajów sztuki cyfrowej, takich jak obrazy, muzyka lub filmy, kolekcja Gucci, nazwana Superplastic: SuperGucci, obejmuje 500 tokenów edycji limitowanej. Jako NFT, każdy z tych dostawców usług jest dostarczany z powiązanym dowodem własności wskazującym, że osoba posiadająca token w swoim portfelu jest właścicielem tokena (i powiązanego dostawcy usług, jeśli taki istnieje).

Linia NFT Gucci odniosła umiarkowany sukces, osiągając szczytową sprzedaż 30 Ethereum (ETH). W momencie sprzedaży 1 lutego 2022 r. było to około 80 000 USD. Oczywiście NFT często osiąga znacznie wyższą cenę, ale wejście tradycyjnych marek, takich jak Gucci w przestrzeń NFT, jest wciąż dość ograniczone – wiele projektów pochodzi od anonimowych projektantów i zespołów regulatorów, które obsługują je niemal anonimowo.

Dla marki o długiej tradycji, takiej jak Gucci, uznanie krypto za ważną walutę to wielka sprawa. Mogłoby to nie tylko przyciągnąć nowe oczy do Gucci, ale również sprawiłoby, że kryptowaluta byłaby mniej egzotyczna, czysto internetowa i bardziej przypominałaby to, do czego dążą nawet duże marki. Jednak korzystanie z kryptowalut nie jest pozbawione kontrowersji. Dopóki kopanie kryptowalut nie stanie się bardziej ekologiczne, prawdopodobnie świat walut cyfrowych będzie miał więcej przeciwników niż zwolenników.

Dodaj komentarz